Poradenské služby
Školní poradenské pracoviště se nachází v 1. patře, vlevo v nové budově (za vchodovými dveřmi).
Poradenské služby na škole ve školním roce 2020/2021 poskytuje výchovný poradce, metodik prevence a logoped. Spolupracují též s dalšími institucemi a organizacemi.
Poradenské služby
Školní poradenské pracoviště na Základní škole Jihlava, Jungmannova 6, příspěvková organizace poskytuje poradenské služby žákům a jejich zákonným zástupcům a pedagogům školy. Koncepce pracoviště vychází z Vyhlášky č. 72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních. Poradenské služby jsou poskytovány zdarma. Informace a důvěrná data o žácích a jejich zákonných zástupcích, která poradenští pracovníci získají v souvislosti s výkonem své činnosti, jsou důvěrná a je s nimi nakládáno v souladu s platnými zákony.
Školní poradenské pracoviště tvoří výchovný poradce, školní metodik prevence, kariérový poradce a školní speciální pedagog. Nedílnou součástí je spolupráce se všemi vyučujícími ve škole, asistenty pedagoga a vedením školy.
Vedoucí školního poradenského pracoviště:
Mgr. Pavel Koreň, výchovný poradce (VP)
Členové školního poradenského pracoviště:
Mgr. Ivana Málková, metodik prevence (ŠMP)
Mgr. Eduard Krainer, metodik prevence (ŠMP) - oblast bezpečnosti a ochrany školy a školských zařízení jako měkkých cílů, vedoucí Žákovského parlamentu
Mgr. Alena Veliká, výchovný a kariérový poradce (KP) a koordinátor nadání (KN)
Mgr. Jana Týmová - školní speciální pedagog, koordinátor inkluze (ŠSP, KI)
Mgr. Jovanka Špinarová, logoped
Mgr. Jana Morkusová, zástupce ředitelky pro 1. stupeň
Mgr. Petr Šilhart, zástupce ředitelky pro 2. stupeň, školní družinu a školní klub
Cíle školního poradenského pracoviště:
- poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření
- prevence školní neúspěšnosti
- kariérové poradenství spojující vzdělávací, informační a poradenskou podporu k vhodné volbě vzdělávací cesty a pozdějšímu profesnímu uplatnění
- podpora vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami
- podpora vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných
- průběžná a dlouhodobá péče o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi a vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností ve škole a školském zařízení
- včasná intervence při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů
- předcházení všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany a diskriminace
- průběžné vyhodnocování účinnosti preventivních programů uskutečňovaných školou
- metodická podpora učitelům při použití psychologických a speciálně pedagogických postupů ve vzdělávací činnosti školy
- prevence, diagnostika a komplexní logopedická intervenci u žáků s narušenou komunikační schopností a zabezpečení metodické a konzultační činnosti v oblasti působnosti
Hlavní cíle naší školy ve školním roce 2024/2025
- 1. Výchova a vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami
- 2. Prevence rizikového chování žáků
- 3. Péče o žáky s neúspěchem a o nadané žáky
- 4. Kariérové poradenství – profesní zaměření žáků
- 5. Utváření pozitivních vztahů mezi žáky, vytváření klimatu důvěry a spolupráce mezi žákem a učitelem
- 6. Překonávání komunikačních bariér mezi školou a rodinou
- 7. Řešení problémů spojených se školní docházkou (vysoká omluvená absence)
- 8. Zkvalitnění poradenských služeb ve škole poskytovaných žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogům
- 9. Oblast bezpečnosti a ochrany školy a školských zařízení jako měkkých cílů