Poradenské služby

Školní poradenské pracoviště se nachází v 1. patře, vlevo v nové budově (za vchodovými dveřmi).

Poradenské služby na škole ve školním roce 2020/2021 poskytuje výchovný poradce, metodik prevence a logoped. Spolupracují též s dalšími institucemi a organizacemi.
 

Poradenské služby

Školní poradenské pracoviště na Základní škole Jihlava, Jungmannova 6, příspěvková organizace poskytuje poradenské služby žákům a jejich zákonným zástupcům a pedagogům školy. Koncepce pracoviště vychází z Vyhlášky č. 72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních. Poradenské služby jsou poskytovány zdarma. Informace a důvěrná data o žácích a jejich zákonných zástupcích, která poradenští pracovníci získají v souvislosti s výkonem své činnosti, jsou důvěrná a je s nimi nakládáno v souladu s platnými zákony.

Školní poradenské pracoviště tvoří výchovný poradce, školní metodik prevence, kariérový poradce a školní speciální pedagog. Nedílnou součástí je spolupráce se všemi vyučujícími ve škole, asistenty pedagoga a vedením školy.

 

Vedoucí školního poradenského pracoviště:

Mgr. Pavel Koreň, výchovný poradce (VP)

 

Členové školního poradenského pracoviště:

Mgr. Ivana Málková, metodik prevence (ŠMP)

Mgr. Eduard Krainer, metodik prevence (ŠMP) - oblast bezpečnosti a ochrany školy a školských zařízení jako měkkých cílů, vedoucí Žákovského parlamentu

Mgr. Alena Veliká, výchovný a kariérový poradce (KP) a koordinátor nadání (KN)

Mgr. Jana Týmová - školní speciální pedagog, koordinátor inkluze (ŠSP, KI)

Mgr. Jovanka Špinarová, logoped

Mgr. Jana Morkusová, zástupce ředitelky pro 1. stupeň

Mgr. Petr Šilhart, zástupce ředitelky pro 2. stupeň, školní družinu a školní klub

 

Cíle školního poradenského pracoviště:

  • poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
  • sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření
  • prevence školní neúspěšnosti
  • kariérové poradenství spojující vzdělávací, informační a poradenskou podporu k vhodné volbě vzdělávací cesty a pozdějšímu profesnímu uplatnění
  • podpora vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami
  • podpora vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných
  • průběžná a dlouhodobá péče o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi a vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností ve škole a školském zařízení
  • včasná intervence při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů
  • předcházení všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany a diskriminace
  • průběžné vyhodnocování účinnosti preventivních programů uskutečňovaných školou
  • metodická podpora učitelům při použití psychologických a speciálně pedagogických postupů ve vzdělávací činnosti školy
  • prevence, diagnostika a komplexní logopedická intervenci u žáků s narušenou komunikační schopností a zabezpečení metodické a konzultační činnosti v oblasti působnosti

 

Hlavní cíle naší školy ve školním roce 2024/2025

  • 1. Výchova a vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami
  • 2. Prevence rizikového chování žáků
  • 3. Péče o žáky s neúspěchem a o nadané žáky
  • 4. Kariérové poradenství – profesní zaměření žáků
  • 5. Utváření pozitivních vztahů mezi žáky, vytváření klimatu důvěry a spolupráce mezi žákem a učitelem
  • 6. Překonávání komunikačních bariér mezi školou a rodinou
  • 7. Řešení problémů spojených se školní docházkou (vysoká omluvená absence)
  • 8. Zkvalitnění poradenských služeb ve škole poskytovaných žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogům
  • 9. Oblast bezpečnosti a ochrany školy a školských zařízení jako měkkých cílů

tisk Tisknout   ↑ Nahoru