Škola

Základní škola Jihlava, Jungmannova 6, příspěvková organizace

Mise školy 

  • Škola rodinného typu, která vytváří bezpečné prostředí pro všechny 

  • Škola otevřená, která respektuje individualitu každého žáka 

  • Škola, která je nakloněna inovativnímu vzdělávání pro praktický život 

  • Škola, která uznává hodnoty jako je úcta, respekt, empatie, důvěra 

  • Škola, která disponuje silným vzájemně spolupracujícím týmem zaměstnanců ale i nadstandardním materiálním vybavením a zázemím 

Vize školy 

  • ​Otevřená škola – atraktivní pro děti, exkluzivní pro rodiče a inspirativní pro zaměstnance 

 

Vymezení hlavního účelu zřízení školy 

  • Statutární město Jihlava zřizuje příspěvkovou organizace Základní škola Jihlava, Jungmannova 6, příspěvková organizace (dále jen příspěvková organizace) za účelem zajištění činností v působnosti zřizovatele v oblasti školství dle zákona 561/2004Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů (dále jen školský zákon). 

 

Základní škola  

  • Základní škola Jihlava, Jungmannova 6, příspěvková organizace je umístěna na okraji města, v klidové zóně. Bezbariérový přístup je zajištěn v celém školním areálu.  

  • Budova školy je rozlehlá, zatím s dostatečným prostorem pro kmenové třídy, odborné učebny, relaxační místnosti, tělocvičnu, knihovnu, informační centrum.  

  • Součástí oploceného areálu je školní pozemek s arboretem a kuličkovou dráhou, multifunkční hřiště, prostor pro skok do dálky, venkovní posilovna, hřiště na pétanque, venkovní učebna. 

  • K přednostem školy patří nadstandardní vybavení pro výuku tělesné výchovy - malé trampolíny, orbitreky, cyklotrenažéry, boxovací trenažéry, běžecké pásy, závěsné systémy TRX, Flowin, Bosu, velká trampolína, vybavení na discgolf, jógu, kinball, zázemí na stolní tenis a další. 

  

  • Vybavení pro hudební výchovu - bicí souprava, elektronická bicí souprava, kytary, klávesy, zobcové flétny, drumbeny a ostatní pomůcky pro žáky. 

  • Prostory a vybavení odborných učeben – cvičný byt, kovodílna, dřevodílna, výtvarná dílna, keramická dílna, snoezelen - multismyslová místnost. Ve všech kmenových třídách jsou dataprojektory, v některých třídách i interaktivní tabule. Postupně se vybavujeme novými pomůckami, informačními a robotickými technologiemi. 

  • Škola je plně organizovaná. Poskytuje vzdělávání žáků od 1. do 9. ročníku a dětem v přípravné třídě. Běžné třídy na 1. stupni, běžné třídy na 2. stupni, speciální třídy na 2. stupni, speciální třída pro žáky základní školy speciální a čtyři inovativní třídy.  

  • Škola vzdělává i žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, žáky ohroženy školním neúspěchem.  

  • Škola vytváří podmínky pro rozvoj mimořádného nadání a talentu hlavně v hudební, taneční, výtvarné, pracovní a sportovní oblasti.  

  • Ve třídách nabízíme příjemné, klidné prostředí v malém počtu žáků i s využitím netradičních metod výuky tak, aby každý žák zažil úspěch a postupnými krůčky ve vzdělávání se posouval v dovednostech, znalostech, v komunikaci, budování vztahů, ve spolupráci a učil se zodpovědnosti za sebe.  

  • Inovativní třída byla otevřena poprvé ve školním roce 2021/2022. O vzdělávání v těchto třídách je velký zájem, proto otevíráme další třídy. Již jsou obsaženy všechny ročníky 1. stupně a ve školním roce 2025/2026 otevíráme 2. stupeň inovativních tříd. 

  • Vzděláváme žáky i ve speciálních třídách podle §16, odst. 9 školského zákona na 2. stupni.  

  • Zaměřujeme se také na vzdělávání žáků dle §41 školského zákona a dle § 38 školského zákona. 

  • Škola přijímá i žáky cizince – ukrajinské žáky, jejich počet se v průběhu roku měnil, stav k 31. prosinci 2024 – 56 žáků, cizince ostatních národností.   

  • Škola je určenou školou s jazykovou přípravou. Zajišťujeme jazykovou podporu českého jazyka. V současné době vzděláváme i žáky ukrajinské, mongolské, turecké národnosti. 

  • Školní poradenské pracoviště poskytuje poradenské služby, pro žáky, zaměstnance, pro zákonné zástupce žáků. Prohlubuje a zlepšuje spolupráci a komunikaci mezi školou a rodiči. Vytváří širokou základnu primární prevence školní neúspěšnosti a sociálně nežádoucích jevů, sleduje účinnost preventivních programů aplikovaných školou a vytváří metodické zázemí pro jejich vytváření a realizaci. Připravuje podmínky a rozšiřuje možnosti integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Buduje příznivé sociální klima pro integraci kulturních odlišností a přijímání sociálních odlišností na škole. Posiluje průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s neprospěchem a vytváří předpoklady pro jeho snižování. Prohlubuje včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů. Poskytuje metodickou podporu učitelům při aplikaci speciálně pedagogických aspektů vzdělávání do školních vzdělávacích programů. Integruje poradenské služby poskytované školou se službami školských poradenských zařízení (zejm. pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogická centra, střediska výchovné péče) a s úřady práce. Vedoucí: výchovný poradce, další odborníci – metodik prevence, karierový poradce, koordinátor inkluze, školní speciální pedagog, koordinátor nadání. 

  • Snažíme se o budování pozitivních vztahů mezi žáky, žáky a pedagogy, pedagogy a zákonnými zástupci žáků. Prioritou je zajištění bezpečného prostředí školy. 

  • Žákovský parlament se spolupodílí na vytváření bezpečného prostředí a klimatu školy. 

  • Program proti šikaně  - KiVa – akční plán pro omezení šikany, který vyvinula Univerzita v Turku ve Finsku. Do programu zapojena celá škola. 

  • Nové kompetence a dovednosti žáci získávají také prostřednictvím projektových dnů, blokovým vyučováním, exkurzemi a návštěvou různých zařízení v Jihlavě.  

  • Pořádáme akce pro veřejnost, setkávání se s osobnostmi přímo ve škole (zahradní slavnost, den otevřených dveří, vánoční akci, oslavy školy spojené s výstavou, pracovní dílny, besedy, návštěvy školy osobnostmi z různých profesí a další).  

  • Již čtvrtým rokem za podpory zřizovatele probíhá dvakrát týdně výuka v Centru technické výuky pro žáky jihlavských škol pod vedením metodika. Využívají se zatím hlavně stavebnice Teifoc, Merkur, připraveny jsou pro další rok i Lega. 

  • Poskytujeme žákům možnosti pro reprezentaci školy na veřejnosti – taneční, hudební, divadelní vystoupení, účast v soutěžích, zapojení do projektů.  

  • Prezentujeme školu na veřejnosti - zapojením do soutěží, péčí o okolí školy a přilehlé ulice, akcemi pro žáky, jejich zákonné zástupce, spolupracující organizace a širokou veřejnost.   

  • Škola se prezentuje často v médiích, na sociálních sítích, youtube školy.  Škola má webové stránky, které průběžně aktualizuje. 

 

  • Dáváme šanci zažít úspěch všem žákům.  

 

  • Cílem jsou spokojení a vyrovnaní žáci, kteří navštěvují školu s radostí a nadšením. Zároveň si odnesou pevný základ pro další vzdělávání a jsou vybaveny kompetencemi a dovednostmi pro praktický život.  

Součásti školy 

 

Součásti školy 

Kapacita  2024 

Základní škola 

300 

Školní družina 

95                                 

Školní klub 

30 

Školní jídelna – výdejna 

100 

Školní knihovna 

Neuvádí se 

Vzdělávací program školy, obor vzdělání 

 

Vzdělávací programy školy 

  • Školní vzdělávací program „Otevřená škola“ – ŠVP pro předškolní vzdělávání (přípravná třída) 

  • Školní vzdělávací program „Otevřená škola“- ŠVP pro ZV dle RVP ZV  

  • Školní vzdělávací program „Otevřená škola“- ŠVP pro ZV dle RVP ZV s minimálními výstupy 

  • Školní vzdělávací program 79-01-B/01 Otevřená škola - základy vzdělání dle RVP ZŠS – díl I. 

  • Školní vzdělávací program 79-01-B/01 Otevřená škola - základy vzdělání dle RVP ZŠS –  díl II.  

  • Školní vzdělávací program „Otevřená škola“ – ŠVP pro zájmové vzdělávání (školní družina) 

    Obor vzdělání 

Obor vzdělání podle Klasifikace kmenových oborů vzdělání a Rámcové vzdělávací programy:  

  • 79-01-C/01 Základní škola 

  • 79-01-B/01 Základní škola speciální 

tisk Tisknout   ↑ Nahoru